Publiekszaken

Publiekszaken

 

Maak het verschil voor onze inwoners bij de afdeling Publiekszaken

Wie de inwoners en ondernemers van de gemeente Zevenaar zo goed mogelijk vooruithelpen bij vragen en afspraken? De medewerkers van de afdeling Publiekszaken. Kom je onze afdeling versterken als nieuwe collega, dan staat je een afwisselende baan te wachten waarin je voor veel mensen het verschil maakt!

Jij bent het gezicht van de gemeente

Op de afdeling ben je er voor iedereen die in de gemeente Zevenaar werkt, woont of verblijft. Bijvoorbeeld bij onze servicebalie in de inspirerende Turmac Cultuurfabriek, waar je mensen de weg wijst naar hun afspraak of hun vragen beantwoordt. Of bij de afsprakenbalie, waar je inwoners helpt bij onder meer de aanvraag van een paspoort of Verklaring Omtrent het Gedrag. Je kunt ook aan de slag als specialist burgerzaken. Dan houd je je bezig met complexere casussen zoals registratie van diverse feiten in de basisregistratie personen (BRP) en de aanvraag van de Nederlandse nationaliteit. Maar ook geboorte, overlijden en natuurlijk huwelijken worden door de specialisten geregeld.

Blijf jezelf én onze dienstverlening ontwikkelen

Mag ik bijen houden in mijn tuin? Wanneer wordt mijn afvalcontainer geleegd? Wat moet ik doen als de WOZ-waarde van mijn woning te hoog is? Zomaar wat vragen die voorbijkomen op ons klantcontactcentrum. Veel antwoorden vind je terug in onze kennisbank, die we voortdurend updaten om de beste dienstverlening te blijven bieden. Daarnaast vorm je een duo met een collega van een andere afdeling. In deze samenwerking ga je na of informatie nog actueel is en onderzoek je hoe we als publiekszaken nóg meer kunnen betekenen voor de organisatie en onze inwoners. En is het vakgebied nieuw voor je of wil je jezelf ontwikkelen? Met e-learnings en door op te trekken met collega’s, doe je veel kennis op.

Afwisseling en gemoedelijkheid

Samen zetten we de schouders onder een gestroomlijnde dienstverlening. Met een goed draaiend klantcontactsysteem, brieven in heldere taal en steeds meer digitale diensten. Zo plannen inwoners al online hun trouwdatum in of geven ze digitaal hun verhuizing door. Dat geeft jou meer tijd en ruimte om nieuwe werkzaamheden op te pakken. Extra afwisseling in je takenpakket vind je trouwens ook tijdens een bijzonder moment voor onze afdeling: de verkiezingen. Dan staat er iets lekkers klaar en zorgen we er samen voordat alle stemmen worden geteld.


 

 

 

 

 

Zelf ontdekken hoe mooi een baan in publiekszaken bij onze gemeente is?

Bekijk alle vacatures

 

 

 

Volg ons online 

            

 

 
Cookie-instellingen